Chcę zostać informatykiem - Onepress
ISBN: 978-83-246-9728-1
stron: 216, Format: ebook
Data wydania: 2014-06-09
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 14,95 zł (poprzednio: 29,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-14,95 zł)
- Poznaj teoretyczne podstawy informatyki
- Naucz się rozwiązywać praktyczne problemy z wykorzystaniem metod informatycznych
- Rozpocznij karierÄ™ profesjonalnego programisty
Informatyka to niezwykle dynamicznie rozwijajÄ…ca siÄ™ dziedzina wiedzy. Komputery otaczajÄ… nas ze wszystkich stron: sterujÄ… pracÄ… sprzÄ™tów gospodarstwa domowego, poÅ›redniczÄ… w komunikacji, a nawet umożliwiajÄ… eksploracjÄ™ przestrzeni kosmicznej.
Dzisiejszy Å›wiat trudno już wÅ‚aÅ›ciwie wyobrazić sobie bez maszyn cyfrowych i kontrolujÄ…cego je oprogramowania. Wciąż roÅ›nie zapotrzebowanie rynku na wysokiej klasy specjalistów, którzy dziÄ™ki swojej wiedzy i dużemu doÅ›wiadczeniu potrafiÄ… projektować, budować oraz programować systemy komputerowe. Popularność zawodu informatyka potÄ™gujÄ… też wysokie zarobki, które zwiÄ™kszajÄ… zainteresowanie mÅ‚odzieży tÄ… nieÅ‚atwÄ… dziedzinÄ… wiedzy. JeÅ›li interesujesz siÄ™ informatykÄ…, chcesz lepiej poznać jej podstawowe zagadnienia, nauczyć siÄ™ rozwiÄ…zywać jej klasyczne problemy i analizować zadania informatyczne w sposób wÅ‚aÅ›ciwy prawdziwym programistom, siÄ™gnij po książkÄ™ ChcÄ™ zostać informatykiem. W przystÄ™pny sposób prezentuje ona matematyczne mechanizmy wykorzystywane w informatyce, uczy podstaw algorytmiki i wprowadza w Å›wiat programowania komputerów. Przedstawia zagadnienia zwiÄ…zane z sieciami komputerowymi i bezpieczeÅ„stwem informacji oraz sposoby tworzenia gier komputerowych. Przede wszystkim zawiera jednak mnóstwo praktycznych przykÅ‚adów i ciekawych zadaÅ„, które pomogÄ… zainteresowanym kandydatom sprawdzić poziom swojej wiedzy i dostać siÄ™ na studia informatyczne. JeÅ›li marzysz o karierze informatyka lub po prostu interesujesz siÄ™ programowaniem i chcesz poszerzyć swojÄ… wiedzÄ™ na ten temat, trafiÅ‚eÅ› na wÅ‚aÅ›ciwÄ… książkÄ™!
- Podstawy teoretyczne informatyki na skróty
- Ciekawe zadania informatyczne wraz z rozwiÄ…zaniami
- Matematyka, logika i algorytmika w informatyce
- Analiza podstawowych problemów programistycznych
- Wymiarowanie informacji i bezpieczeństwo danych
- Programowanie komputerów i sieci komputerowe
- Gry komputerowe
Nie wahaj siÄ™! Zrób pierwszy krok, aby poznać sekrety informatyki!
Osoby które kupowały "Chcę zostać informatykiem", wybierały także:
- Udzia 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Rezerwy celowe w systemie rachunkowo 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Changing Paradigm for Inventory Management in a Supply Chain Context 0,00 zł
Spis treści
Chcę zostać informatykiem eBook -- spis treści
O autorach (13)
Słowo wstępne (15)
Wprowadzenie (17)
Rozdział 1. Wymiarowanie informacji (25)
- Wstęp (25)
- Zadania (28)
- 1.1. Trwałość hasła (28)
- 1.2. Umowa na Internet dla telewizora (29)
- 1.3. Wbudowana pamięć skanera (29)
- 1.4. Pamięć wideo w monitorze (29)
- 1.5. Czytnik e-booków (29)
- 1.6. JÄ™zyk angielski dla informatyków (30)
- 1.7. Kamera wideo (30)
- 1.8. Genom ludzki (30)
- 1.9. Wyniki kartkówki (31)
- 1.10. Tryb High Color (31)
- 1.11. Bardzo duży plik wideo (31)
- 1.12. Jakość obrazków w gazetce studenckiej (32)
- 1.13. Zapisujemy fale dźwiękowe (32)
- 1.14. Co to jest digitalizacja? (32)
- 1.15. Biblioteka na dysku komputera (32)
- 1.16. Skanowane zdjęcie (33)
- 1.17. Obliczamy kolor (33)
- RozwiÄ…zania (33)
- 1.1. Trwałość hasła (33)
- 1.2. Umowa na Internet dla telewizora (33)
- 1.3. Wbudowana pamięć skanera (34)
- 1.4. Pamięć wideo w monitorze (35)
- 1.5. Czytnik e-booków (35)
- 1.6. JÄ™zyk angielski dla informatyków (36)
- 1.7. Kamera wideo (36)
- 1.8. Genom ludzki (36)
- 1.9. Wyniki kartkówki (37)
- 1.10. Tryb High Color (37)
- 1.11. Bardzo duży plik wideo (37)
- 1.12. Jakość obrazków w gazetce studenckiej (38)
- 1.13. Zapisujemy fale dźwiękowe (38)
- 1.14. Co to jest digitalizacja? (39)
- 1.15. Biblioteka na dysku komputera (39)
- 1.16. Skanowane zdjęcie (40)
- 1.17. Obliczamy kolor (40)
- Podsumowanie (40)
Rozdział 2. Matematyka a informatyka (43)
- Wstęp (43)
- Zadania (46)
- 2.1. Naturalne liczby szesnastkowe i ósemkowe (46)
- 2.2. Obliczenia geometryczne (46)
- 2.3. Siostra i liczby pierwsze (46)
- 2.4. Jaka to funkcja? (47)
- 2.5. Sumujemy szereg (48)
- 2.6. Rysujemy model piramidy 3D (48)
- 2.7. Kwadrat prawie jak fraktal (48)
- 2.8. Programujemy liczby pierwsze (49)
- 2.9. CiÄ…g arytmetyczny (49)
- 2.10. Liczby zaprzyjaźnione (49)
- 2.11. Badamy liczby razem z Piotrkiem (50)
- 2.12. Jak zauważyć tendencję? (50)
- 2.13. RozwiÄ…zanie nieliniowego równania (50)
- RozwiÄ…zania (51)
- 2.1. Naturalne liczby szesnastkowe i ósemkowe (51)
- 2.2. Obliczenia geometryczne (51)
- 2.3. Siostra i liczby pierwsze (52)
- 2.4. Jaka to funkcja? (52)
- 2.5. Sumujemy szereg (53)
- 2.6. Rysujemy model piramidy 3D (54)
- 2.7. Kwadrat prawie jak fraktal (54)
- 2.8. Programujemy liczby pierwsze (55)
- 2.9. CiÄ…g arytmetyczny (56)
- 2.10. Liczby zaprzyjaźnione (56)
- 2.11. Badamy liczby razem z Piotrkiem (56)
- 2.12. Jak zauważyć tendencję? (59)
- 2.13. RozwiÄ…zanie nieliniowego równania (60)
- Podsumowanie (60)
Rozdział 3. Logika a informatyka (63)
- Wstęp (63)
- Zadania (66)
- 3.1. Logika zapytań w wyszukiwarkach (66)
- 3.2. Poszukiwanie prawidłowości w danych (67)
- 3.3. Logika w rozgrywkach piłkarskich (67)
- 3.4. Szachy, logika i informatyka (67)
- 3.5. Turniej tenisa a funkcje boolowskie (68)
- 3.6. Tablica prawdy (68)
- RozwiÄ…zania (69)
- 3.1. Logika zapytań w wyszukiwarkach (69)
- 3.2. Poszukiwanie prawidłowości w danych (70)
- 3.3. Logika w rozgrywkach piłkarskich (70)
- 3.4. Szachy, logika i informatyka (70)
- 3.5. Turniej tenisa a funkcje boolowskie (71)
- 3.6. Tablica prawdy (72)
- Podsumowanie (72)
Rozdział 4. Algorytmika (75)
- Wstęp (75)
- Zadania (79)
- 4.1. Badamy systemy liczbowe (79)
- 4.2. PorzÄ…dkujemy liczby (79)
- 4.3. Jaki system liczbowy? (79)
- 4.4. Analiza algorytmu (80)
- 4.5. RozwiÄ…zanie równania metodÄ… Newtona (80)
- 4.6. Struktura danych dla koszykarzy (81)
- 4.7. Uzupełniamy tablicę danych (81)
- 4.8. Jak liczyć litery? (82)
- 4.9. Jakie znaki zawiera wyraz (fraza)? (82)
- 4.10. Upraszczamy sumator jednobitowy (82)
- 4.11. Mówić wspak (83)
- 4.12. Notacja polska (83)
- 4.13. Anagramy (84)
- 4.14. Najmniejsza wartość w zakresie 1...99 (84)
- 4.15. Największa wartość dodatnia (84)
- 4.16. Bardzo duża tablica (85)
- 4.17. Sterujemy tarczÄ… z diod (85)
- 4.18. Justyna organizatorem studniówki (86)
- 4.19. Kalkulator dla socjologów (86)
- 4.20. Dzielimy arkusz (86)
- RozwiÄ…zania (87)
- 4.1. Badamy systemy liczbowe (87)
- 4.2. PorzÄ…dkujemy liczby (87)
- 4.3. Jaki system liczbowy? (87)
- 4.4. Analiza algorytmu (88)
- 4.5. RozwiÄ…zanie równania metodÄ… Newtona (89)
- 4.6. Struktura danych dla koszykarzy (89)
- 4.7. Uzupełniamy tablicę danych (90)
- 4.8. Jak liczyć litery? (90)
- 4.9. Jakie znaki zawiera wyraz (fraza)? (91)
- 4.10. Upraszczamy sumator jednobitowy (92)
- 4.11. Mówić wspak (93)
- 4.12. Notacja polska (93)
- 4.13. Anagramy (94)
- 4.14. Najmniejsza wartość w zakresie 1...99 (95)
- 4.15. Największa wartość dodatnia (95)
- 4.16. Bardzo duża tablica (96)
- 4.17. Sterujemy tarczÄ… z diod (97)
- 4.18. Justyna organizatorem studniówki (98)
- 4.19. Kalkulator dla socjologów (99)
- 4.20. Dzielimy arkusz (101)
- Podsumowanie (101)
RozdziaÅ‚ 5. Programowanie komputerów (103)
- Wstęp (103)
- Zadania (108)
- 5.1. Czytaj kod ze zrozumieniem (108)
- 5.2. Program szacujÄ…cy czas podróży (109)
- 5.3. Napraw zegar internetowy (109)
- 5.4. Program formatuje obrazki (110)
- 5.5. Kodołamacz (111)
- 5.6. Zabawy z rombem (111)
- 5.7. Programujemy arkusze dla speców od wzornictwa (112)
- 5.8. Formaty arkuszy (113)
- 5.9. Kod dla Ewy (113)
- 5.10. Schemat kampusu (113)
- 5.11. Kwadratura koła czy kołowatość kwadratu? (113)
- 5.12. Co w komórce piszczy? (114)
- 5.13. Wypełniamy tablicę (115)
- 5.14. Nowoczesna legitymacja studencka (116)
- 5.15. Błędy logiczne w kodzie (116)
- 5.16. Macierze magiczne (117)
- 5.17. Oszczędzanie pamięci (117)
- 5.18. Popraw kod (118)
- 5.19. ZaokrÄ…glenie w Pascalu (118)
- 5.20. Kodowanie tabeli w HTML-u (118)
- 5.21. Kwadratowa spirala (119)
- RozwiÄ…zania (119)
- 5.1. Czytaj kod ze zrozumieniem (119)
- 5.2. Program szacujÄ…cy czas podróży (120)
- 5.3. Napraw zegar internetowy (121)
- 5.4. Program formatuje obrazki (121)
- 5.5. Kodołamacz (122)
- 5.6. Zabawy z rombem (123)
- 5.7. Programujemy arkusze dla speców od wzornictwa (125)
- 5.8. Formaty arkuszy (125)
- 5.9. Kod dla Ewy (126)
- 5.10. Schemat kampusu (127)
- 5.11. Kwadratura koła czy kołowatość kwadratu? (127)
- 5.12. Co w komórce piszczy? (128)
- 5.13. Wypełniamy tablicę (128)
- 5.14. Nowoczesna legitymacja studencka (128)
- 5.15. Błędy logiczne w kodzie (129)
- 5.16. Macierze magiczne (130)
- 5.17. Oszczędzanie pamięci (131)
- 5.18. Popraw kod (131)
- 5.19. ZaokrÄ…glenie w Pascalu (131)
- 5.20. Kodowanie tabeli w HTML-u (132)
- 5.21. Kwadratowa spirala (133)
- Podsumowanie (133)
Rozdział 6. Sieci komputerowe (135)
- Wstęp (135)
- Zadania (139)
- 6.1. Książki w sieci (139)
- 6.2. Aktualizacja Androida a przepustowość sieci (139)
- 6.3. Tablica ogłoszeń (139)
- 6.4. Tabliczka mnożenia (140)
- 6.5. Puzzle z adresu IP (140)
- 6.6. Czy to Å‚Ä…cze jest szybkie? (140)
- 6.7. Unicode (140)
- 6.8. Mapa strony (141)
- RozwiÄ…zania (141)
- 6.1. Książki w sieci (141)
- 6.2. Aktualizacja Androida a przepustowość sieci (141)
- 6.3. Tablica ogłoszeń (142)
- 6.4. Tabliczka mnożenia (142)
- 6.5. Puzzle z adresu IP (143)
- 6.6. Czy to Å‚Ä…cze jest szybkie? (143)
- 6.7. Unicode (144)
- 6.8. Mapa strony (144)
- Podsumowanie (145)
Rozdział 7. Bezpieczeństwo informacji (149)
- Wstęp (149)
- Zadania (152)
- 7.1. Poufny SMS (152)
- 7.2. Zakodowane terminy informatyczne (153)
- 7.3. Szyfrowanie wiadomości telefonicznej (153)
- 7.4. Zabezpieczone układy cyfrowe (153)
- 7.5. Nieuważny szpieg (154)
- 7.6. Ukryte informacje na stronie (154)
- 7.7. WÅ‚asny szyfr (155)
- 7.8. Szyfrowanie od przedszkola (155)
- RozwiÄ…zania (156)
- 7.1. Poufny SMS (156)
- 7.2. Zakodowane terminy informatyczne (156)
- 7.3. Szyfrowanie wiadomości telefonicznej (157)
- 7.4. Zabezpieczone układy cyfrowe (158)
- 7.5. Nieuważny szpieg (158)
- 7.6. Ukryte informacje na stronie (159)
- 7.7. WÅ‚asny szyfr (159)
- 7.8. Szyfrowanie od przedszkola (160)
- Podsumowanie (162)
Rozdział 8. Gry z komputerem (165)
- Wstęp (165)
- Zadania (167)
- 8.1. RozwiÄ…zujemy sudoku w czterech wariantach (167)
- 8.2. Gra w statki (170)
- 8.3. Chcę zostać milionerem - gram w lotto (170)
- 8.4. Szukamy bomby - gra Saper (171)
- RozwiÄ…zania (171)
- 8.1. RozwiÄ…zujemy sudoku (171)
- 8.2. Gra w statki (174)
- 8.3. Chcę zostać milionerem - gram w lotto (174)
- 8.4. Szukamy bomby - gra Saper (175)
- Podsumowanie (177)
RozdziaÅ‚ 9. RozwiÄ…zywanie problemów za pomocÄ… komputera (181)
- Wstęp (181)
- Zadania (184)
- 9.1. Jak zakreskować pole prostokąta? (184)
- 9.2. Jak policzyć panele podłogowe? (184)
- 9.3. Jak pomóc geodetom? (185)
- 9.4. Jaki jest rekord Krzyśka? (185)
- 9.5. Jak zrozumieć kod przesyłki kurierskiej? (186)
- 9.6. Czy robot wyjdzie z labiryntu? (186)
- 9.7. Jak zamontować router? (187)
- 9.8. Jak zaprogramować linię produkcyjną? (187)
- 9.9. Jak sprawdzić VIN? (188)
- 9.10. Jak zaplanować trasę? (189)
- 9.11. Jak obliczyć przekładnię zębatą? (190)
- 9.12. Jak opisać plan miasta? (190)
- RozwiÄ…zania (191)
- 9.1. Jak zakreskować pole prostokąta? (191)
- 9.2. Jak policzyć panele podłogowe? (192)
- 9.3. Jak pomóc geodetom? (193)
- 9.4. Jaki jest rekord Krzyśka? (194)
- 9.5. Jak zrozumieć kod przesyłki kurierskiej? (195)
- 9.6. Czy robot wyjdzie z labiryntu? (195)
- 9.7. Jak zamontować router? (196)
- 9.8. Jak zaprogramować linię produkcyjną? (196)
- 9.9. Jak sprawdzić VIN? (196)
- 9.10. Jak zaplanować trasę? (198)
- 9.11. Jak obliczyć przekładnię zębatą? (199)
- 9.12. Jak opisać plan miasta? (201)
- Podsumowanie (203)
Zakończenie (205)
Tabela kodów ASCII (209)