Bankowo - Onepress

ebook
Autor: Janina HarasimISBN: 978-83-7941-208-2
stron: 277, Format: ebook
Data wydania: 2011-01-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 50,05 zł (poprzednio: 60,30 zł)
Oszczędzasz: 17% (-10,25 zł)
Tagi: Finanse
Osoby które kupowały "Bankowo", wybierały także:
- Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- B 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
- Jak inwestowa 67,00 zł, (30,15 zł -55%)
Spis treści
Bankowość detaliczna w Polsce. Wydanie 3 eBook -- spis treści
Wstęp
Rozdział 1
Sektor bankowości detalicznej w Polsce
1.1. Istota bankowości detalicznej i jej specyfika
1.2. Rozwój bankowości detalicznej na tle zmian w otoczeniu rynkowym
1.3. Identyfikacja sektora bankowości detalicznej w Polsce
Rozdział 2
Czynniki wpływające na rozwój bankowości detalicznej w Polsce
2.1. Sytuacja gospodarcza a rozwój bankowości detalicznej
2.2. Wpływ regulacji prawnych na prowadzenie bankowości detalicznej
2.3. Kształtowanie się popytu na detaliczne usługi bankowe
2.3.1. Czynniki demograficzne i stopień "ubankowienia" ludności
2.3.2. Ocena potencjału rynku usług depozytowych
2.3.3. Ocena potencjału rynku kredytów konsumpcyjnych
2.3.4. Ocena potencjału rozwoju produktów rozliczeniowych
2.4. Analiza konkurencji na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce
Rozdział 3
Ocena zasobów materialnych i niematerialnych najważniejszych uczestników rynku detalicznych usług bankowych w Polsce
3.1. Wyposażenie kapitałowe banków i efektywność ich działania
3.1.1. Wielkość zasobów finansowych
3.1.2. Efektywność wykorzystania zasobów finansowych
3.1.3. Ocena poziomu wypłacalności banków
3.2. Ocena zasobów rzeczowych niezbędnych do prowadzenia bankowości detalicznej
3.2.1. Rozwój sieci stacjonarnej
3.2.2. Zasoby technologiczne banków
3.3. Zasoby ludzkie i ich jakość
3.3.1. Wielkość zatrudnienia w bankach
3.3.2. Wydajność i poziom kwalifikacji personelu bankowego
3.4. Aktywa rynkowe i inne zasoby niematerialne banków
3.4.1. Ocena pozycji rynkowej i wizerunku banków
3.4.2. Inne zasoby niematerialne banków
Rozdział 4
Czynniki przewagi konkurencyjnej na krajowym rynku detalicznych usług bankowych
4.1. Istota przewagi konkurencyjnej i kwestia jej trwałości
4.2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej na świecie i w Polsce
4.3. Rola wizerunku banku w osiąganiu przewagi nad konkurencją
4.4. Wysoka jakość usług bankowych jako źródło trwałej przewagi konkurencyjnej
4.5. Wykorzystanie nowoczesnej technologii w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej
4.5.1. Obszary zastosowania IT w bankowości detalicznej i warunki jej efektywnego wykorzystania
4.5.2. Rola nowoczesnych kanałów dystrybucji w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej
4.6. Cena jako instrument osiągania przejściowej przewagi na rynku
Rozdział 5
Podstawowe obszary wyboru strategicznego w bankowości detalicznej w Polsce
5.1. Pola wyboru strategicznego banków w sferze bankowości detalicznej
5.2. Decyzje strategiczne dotyczące wielkości banku i zasięgu jego działania
5.2.1. Drogi powiększania rozmiarów banku
5.2.2. Wielkość banku a korzyści skali i zakresu
5.2.3. Geograficzny zasięg prowadzenia bankowości detalicznej
5.3. Celowość i zakres dywersyfikacji działalności banków
5.3.1. Bankowość uniwersalna czy specjalistyczna
5.3.2. Konglomerat finansowy czy koncentracja na kluczowej działalności banku połączona z outsourcingiem
5.4. Decyzje strategiczne dotyczące wyboru docelowych grup klientów
Rozdział 6
Strategie konkurencyjne na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce
6.1. Zmiany strategiczne w bankach w świetle badań
6.2. Wyzwania strategiczne dla sektora bankowego i bankowości detalicznej w Polsce i na świecie
6.3. Możliwość zastosowania wybranych strategii konkurencyjnych na krajowym rynku detalicznych usług finansowych
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 1
Sektor bankowości detalicznej w Polsce
1.1. Istota bankowości detalicznej i jej specyfika
1.2. Rozwój bankowości detalicznej na tle zmian w otoczeniu rynkowym
1.3. Identyfikacja sektora bankowości detalicznej w Polsce
Rozdział 2
Czynniki wpływające na rozwój bankowości detalicznej w Polsce
2.1. Sytuacja gospodarcza a rozwój bankowości detalicznej
2.2. Wpływ regulacji prawnych na prowadzenie bankowości detalicznej
2.3. Kształtowanie się popytu na detaliczne usługi bankowe
2.3.1. Czynniki demograficzne i stopień "ubankowienia" ludności
2.3.2. Ocena potencjału rynku usług depozytowych
2.3.3. Ocena potencjału rynku kredytów konsumpcyjnych
2.3.4. Ocena potencjału rozwoju produktów rozliczeniowych
2.4. Analiza konkurencji na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce
Rozdział 3
Ocena zasobów materialnych i niematerialnych najważniejszych uczestników rynku detalicznych usług bankowych w Polsce
3.1. Wyposażenie kapitałowe banków i efektywność ich działania
3.1.1. Wielkość zasobów finansowych
3.1.2. Efektywność wykorzystania zasobów finansowych
3.1.3. Ocena poziomu wypłacalności banków
3.2. Ocena zasobów rzeczowych niezbędnych do prowadzenia bankowości detalicznej
3.2.1. Rozwój sieci stacjonarnej
3.2.2. Zasoby technologiczne banków
3.3. Zasoby ludzkie i ich jakość
3.3.1. Wielkość zatrudnienia w bankach
3.3.2. Wydajność i poziom kwalifikacji personelu bankowego
3.4. Aktywa rynkowe i inne zasoby niematerialne banków
3.4.1. Ocena pozycji rynkowej i wizerunku banków
3.4.2. Inne zasoby niematerialne banków
Rozdział 4
Czynniki przewagi konkurencyjnej na krajowym rynku detalicznych usług bankowych
4.1. Istota przewagi konkurencyjnej i kwestia jej trwałości
4.2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej na świecie i w Polsce
4.3. Rola wizerunku banku w osiąganiu przewagi nad konkurencją
4.4. Wysoka jakość usług bankowych jako źródło trwałej przewagi konkurencyjnej
4.5. Wykorzystanie nowoczesnej technologii w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej
4.5.1. Obszary zastosowania IT w bankowości detalicznej i warunki jej efektywnego wykorzystania
4.5.2. Rola nowoczesnych kanałów dystrybucji w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej
4.6. Cena jako instrument osiągania przejściowej przewagi na rynku
Rozdział 5
Podstawowe obszary wyboru strategicznego w bankowości detalicznej w Polsce
5.1. Pola wyboru strategicznego banków w sferze bankowości detalicznej
5.2. Decyzje strategiczne dotyczące wielkości banku i zasięgu jego działania
5.2.1. Drogi powiększania rozmiarów banku
5.2.2. Wielkość banku a korzyści skali i zakresu
5.2.3. Geograficzny zasięg prowadzenia bankowości detalicznej
5.3. Celowość i zakres dywersyfikacji działalności banków
5.3.1. Bankowość uniwersalna czy specjalistyczna
5.3.2. Konglomerat finansowy czy koncentracja na kluczowej działalności banku połączona z outsourcingiem
5.4. Decyzje strategiczne dotyczące wyboru docelowych grup klientów
Rozdział 6
Strategie konkurencyjne na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce
6.1. Zmiany strategiczne w bankach w świetle badań
6.2. Wyzwania strategiczne dla sektora bankowego i bankowości detalicznej w Polsce i na świecie
6.3. Możliwość zastosowania wybranych strategii konkurencyjnych na krajowym rynku detalicznych usług finansowych
Zakończenie
Bibliografia