Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich - Onepress
ISBN: 978-8-3796-9764-9
stron: 190, Format: ebook
Data wydania: 2015-07-06
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,42 zł (poprzednio: 24,91 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,49 zł)
RosnÄ…ce znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodnÄ… gÅ‚Ä™bokich i coraz szybciej dokonujÄ…cych siÄ™ zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewnoÅ›ci i ryzyka w dziaÅ‚alnoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa. Tworzy siÄ™ nowe Å›rodowisko biznesu, w którym informacja oraz umiejÄ™tność przeksztaÅ‚cenia jej w unikatowÄ… wiedzÄ™ stajÄ… siÄ™ kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjnoÅ›ci organizacji i budowania jej trwaÅ‚ej przewagi konkurencyjnej. W książce opisano rolÄ™ informacji, pozyskiwanych głównie w drodze badaÅ„ marketingowych, w podejmowaniu decyzji menedżerskich. WyjaÅ›niono istotÄ™ informacji i jej znaczenia w zarzÄ…dzaniu modelem biznesowym przedsiÄ™biorstwa, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem relacji potrzeby informacyjne – decyzje marketingowe. Zebrano wyniki szeroko zakrojonych badaÅ„ empirycznych wÅ›ród przedsiÄ™biorstw. Poza diagnozÄ… stanu i uwarunkowaÅ„ badaÅ„ marketingowych, dokonano oceny użytecznoÅ›ci tychże badaÅ„ w procesach decyzyjnych przedsiÄ™biorstw. Zawarto ocenÄ™ wykorzystania wyników badaÅ„ marketingowych w rozwiÄ…zywaniu konkretnych problemów rynkowych. Za nowatorskie można uznać badania dotyczÄ…ce negocjacji biznesowych. Jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. TreÅ›ci pracy mogÄ… być inspirujÄ…ce dla pracowników naukowych zajmujÄ…cych siÄ™ problematykÄ… zarzÄ…dzania informacjami (głównie marketingiem). Poruszono w niej także wiele wÄ…tków użytecznych dla praktyki gospodarczej. Może być wykorzystywana w dydaktyce na różnych poziomach studiów ekonomii i zarzÄ…dzania.
Osoby które kupowały "Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich eBook -- spis treści
O autorach 7
Wstęp 9
RozdziaÅ‚ I. Informacje i wiedza we wspóÅ‚czesnej gospodarce 13
1. Społeczeństwo informacyjne i gospodarka oparta na wiedzy 13
2. Istota informacji oraz jej rola w zarządzaniu przedsiębiorstwem 23
3. Potrzeby informacyjne a decyzje marketingowe 36
RozdziaÅ‚ II. Badania marketingowe w procesach zarzÄ…dczych – ich geneza oraz dotychczasowy rozwój 45
1. Istota badań marketingowych 45
2. Geneza i ewolucja badań marketingowych 50
3. Kierunki rozwoju oraz aktualny stan badań marketingowych w Polsce 63
RozdziaÅ‚ III. Wykorzystanie badaÅ„ marketingowych na użytek procesów decyzyjnych w praktyce gospodarczej 79
1. Cel i metodyka badania oraz charakterystyka próby 79
2. Badania marketingowe w praktyce przedsiębiorstw 84
2.1. StopieÅ„ upowszechnienia badaÅ„ marketingowych wÅ›ród przedsiÄ™biorstw 84
2.2. Przedmiot prowadzonych badań marketingowych 89
2.3. Zakres oraz rodzaje prowadzonych badań marketingowych 94
2.4. ŹródÅ‚a i metody pozyskiwania danych w drodze badaÅ„ marketingowych 106
3. Użyteczność badań marketingowych w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa 109
3.1. Ujęcie definicyjne pojęcia użyteczności w kontekście badań marketingowych 109
3.2. Ocena użytecznoÅ›ci badaÅ„ marketingowych w Å›wietle wykorzystania ich wyników przez przedsiÄ™biorstwa 110
4. Podsumowanie 120
RozdziaÅ‚ IV. Badania na użytek procesów negocjacyjnych 123
1. Informacyjne podstawy negocjacji biznesowych 124
2. Wsparcie informacyjne negocjacji biznesowych w praktyce przedsiębiorstw 126
2.1. Metodyka badania 127
2.2. Stopień upowszechnienia oraz przedmiot negocjacji w praktyce gospodarczej 130
2.3. Zakres oraz źródÅ‚a informacji pozyskiwanych na potrzeby wsparcia procesów negocjacji 134
2.4. Użyteczność pozyskanych informacji w kontekÅ›cie zaspokojenia zapotrzebowania informacyjnego negocjatorów 151
2.5. Badania marketingowe a wsparcie informacyjne negocjacji gospodarczych 153
3. Podsumowanie 158
Zakończenie 161
Bibliografia 165
Spis table 173
Spis rysunków 175
Załączniki 177