reklama - zainteresowany?

Atrakcyjno艣膰 inwestycyjna Polski. Rozdzia艂 5. Ocena atrakcyjno艣ci inwestowania w krajach Europy 艢rodkowowschodniej - Onepress

Atrakcyjno艣膰 inwestycyjna Polski. Rozdzia艂 5. Ocena atrakcyjno艣ci inwestowania w krajach Europy 艢rodkowowschodniej
ebook
Autor: Magdalena Stawicka
ISBN: 978-83-7941-027-9
stron: 71, Format: ebook
Data wydania: 2011-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 2,18 z艂 (poprzednio: 2,53 z艂)
Oszcz臋dzasz: 14% (-0,35 z艂)

Dodaj do koszyka Atrakcyjno艣膰 inwestycyjna Polski. Rozdzia艂 5. Ocena atrakcyjno艣ci inwestowania w krajach Europy 艢rodkowowschodniej

Tagi: Finanse | Rachunkowo艣膰

Bezpo艣rednie inwestycje zagraniczne (BIZ) s膮 jednym z g艂贸wnych czynnik贸w sprzyjaj膮cych globalizacji 偶ycia gospodarczego oraz najbardziej widocznym efektem post臋puj膮cej globalizacji 艣wiatowej. W latach 90. gospodarki wi臋kszo艣ci kraj贸w Europy 艢rodkowowschodniej przesz艂y transformacj臋 systemow膮, zliberalizowa艂y przepisy reguluj膮ce funkcjonowanie inwestycji zagranicznych, a co za tym idzie otworzy艂y si臋 one na rynki mi臋dzynarodowe. Otwarcie si臋 granic tych pa艅stw, kt贸rych rynek by艂 ma艂o nasycony produktami, a si艂a robocza oraz czynniki produkcji bardzo tanie, spowodowa艂o wzmo偶one zainteresowanie inwestor贸w zagranicznych Europ膮 艢rodkowowschodni膮. W obszarze tego zainteresowania znalaz艂a si臋 r贸wnie偶 Polska, kt贸ra oferowa艂a inwestorom du偶y i ch艂onny rynek, doskona艂e po艂o偶enie geograficzne zapewniaj膮ce blisko艣膰 rynk贸w wschodnich oraz tani膮 si艂臋 robocz膮. Czynniki te przyci膮gn臋艂y du偶e koncerny zachodnie, kt贸re lokuj膮c sw贸j kapita艂 liczy艂y na du偶e zyski w przysz艂o艣ci. Jednak偶e, z punktu widzenia atrakcyjno艣ci dla inwestor贸w zagranicznych, Polska w pierwszej po艂owie lat 90. ust臋powa艂a miejsca Czechom i W臋grom. G艂贸wnymi przeszkodami w powi臋kszaniu wielko艣ci inwestycji by艂y przede wszystkim: brak sta艂ego i sp贸jnego systemu prawnego, niepewna sytuacja spo艂eczno-polityczna, przestarza艂y system bankowy oraz brak mo偶liwo艣ci nabywania ziemi przez cudzoziemc贸w. Sytuacja ta wyra藕nie uleg艂a zmianie w drugiej po艂owie lat 90., co spowodowa艂o, 偶e Polska sta艂a si臋 liderem w艣r贸d kraj贸w przyjmuj膮cych inwestycje zagraniczne w Europie 艢rodkowowschodniej.


Czy jako lider w przyci膮ganiu bezpo艣rednich inwestycji zagranicznych jest rzeczywi艣cie najlepsza? Co zrobi膰 aby przyci膮gn膮膰 inwestor贸w zagranicznych? Dla potrzeb niniejszej publikacji przeprowadzono badanie ankietowe pt. ? ?Atrakcyjno艣膰 inwestycyjna Polski dla inwestor贸w zagranicznych? w艣r贸d wszystkich firm z udzia艂em kapita艂u zagranicznego w Polsce. Da艂o ono odpowiedzi na pytania, dlaczego inwestorzy zagraniczni wybieraj膮 Polsk臋 jako miejsce lokowania swojej dzia艂alnooci, a tak偶e, jakie czynniki s膮 dla nich wa偶ne lub niewa偶ne przy podejmowaniu takiej decyzji. Ponadto, przeprowadzona analiza statystyczna atrakcyjno艣ci inwestycyjnej wszystkich kraj贸w Europy 艢rodkowowschodniej na podstawie dost臋pnych danych makroekonomicznych pokaza艂a, kt贸re kraje s膮 najatrakcyjniejsze dla inwestor贸w zagranicznych, a kt贸re musz膮 jeszcze wiele zrobi膰, aby dor贸wna膰 liderom. Polska gospodarka zosta艂a przeanalizowana pod wzgl臋dem wielu aspekt贸w. Autorka stara艂a si臋 pokaza膰 jej mocne, ale r贸wnie偶 i s艂abe strony.

Dodaj do koszyka Atrakcyjno艣膰 inwestycyjna Polski. Rozdzia艂 5. Ocena atrakcyjno艣ci inwestowania w krajach Europy 艢rodkowowschodniej

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Atrakcyjno艣膰 inwestycyjna Polski. Rozdzia艂 5. Ocena atrakcyjno艣ci inwestowania w krajach Europy 艢rodkowowschodniej", wybiera艂y tak偶e:

  • Stw贸rz jednoro偶ca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone
  • Pieni膮dze p艂yn膮 z duszy. Odzyskaj swoje wewn臋trzne bogactwo
  • Zarabiaj na nieruchomo艣ciach. Praktyczny poradnik, jak kupi膰, wyremontowa膰 i wynaj膮膰 mieszkanie
  • Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw
  • B

Dodaj do koszyka Atrakcyjno艣膰 inwestycyjna Polski. Rozdzia艂 5. Ocena atrakcyjno艣ci inwestowania w krajach Europy 艢rodkowowschodniej

Spis tre艣ci

[ERROR]

Dodaj do koszyka Atrakcyjno艣膰 inwestycyjna Polski. Rozdzia艂 5. Ocena atrakcyjno艣ci inwestowania w krajach Europy 艢rodkowowschodniej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.