reklama - zainteresowany?

Atrakcyjność inwestycyjna Polski. Rozdział 4. Warunki i motywy podejmowania działalności przez inwestorów zagranicznych na polskim rynku - Onepress

Atrakcyjność inwestycyjna Polski. Rozdział 4. Warunki i motywy podejmowania działalności przez inwestorów zagranicznych na polskim rynku
ebook
Autor: Magdalena Stawicka
ISBN: 978-83-7941-026-2
stron: 79, Format: ebook
Data wydania: 2011-01-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 2,18 zł (poprzednio: 2,53 zł)
Oszczędzasz: 14% (-0,35 zł)

Dodaj do koszyka Atrakcyjność inwestycyjna Polski. Rozdział 4. Warunki i motywy podejmowania działalności przez inwestorów zagranicznych na polskim rynku

Tagi: Finanse | Rachunkowość

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne (BIZ) są jednym z głównych czynników sprzyjających globalizacji życia gospodarczego oraz najbardziej widocznym efektem postępującej globalizacji światowej. W latach 90. gospodarki większości krajów Europy Środkowowschodniej przeszły transformację systemową, zliberalizowały przepisy regulujące funkcjonowanie inwestycji zagranicznych, a co za tym idzie otworzyły się one na rynki międzynarodowe. Otwarcie się granic tych państw, których rynek był mało nasycony produktami, a siła robocza oraz czynniki produkcji bardzo tanie, spowodowało wzmożone zainteresowanie inwestorów zagranicznych Europą Środkowowschodnią. W obszarze tego zainteresowania znalazła się również Polska, która oferowała inwestorom duży i chłonny rynek, doskonałe położenie geograficzne zapewniające bliskość rynków wschodnich oraz tanią siłę roboczą. Czynniki te przyciągnęły duże koncerny zachodnie, które lokując swój kapitał liczyły na duże zyski w przyszłości. Jednakże, z punktu widzenia atrakcyjności dla inwestorów zagranicznych, Polska w pierwszej połowie lat 90. ustępowała miejsca Czechom i Węgrom. Głównymi przeszkodami w powiększaniu wielkości inwestycji były przede wszystkim: brak stałego i spójnego systemu prawnego, niepewna sytuacja społeczno-polityczna, przestarzały system bankowy oraz brak możliwości nabywania ziemi przez cudzoziemców. Sytuacja ta wyraźnie uległa zmianie w drugiej połowie lat 90., co spowodowało, że Polska stała się liderem wśród krajów przyjmujących inwestycje zagraniczne w Europie Środkowowschodniej.


Czy jako lider w przyciąganiu bezpośrednich inwestycji zagranicznych jest rzeczywiście najlepsza? Co zrobić aby przyciągnąć inwestorów zagranicznych? Dla potrzeb niniejszej publikacji przeprowadzono badanie ankietowe pt. ? ?Atrakcyjność inwestycyjna Polski dla inwestorów zagranicznych? wśród wszystkich firm z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce. Dało ono odpowiedzi na pytania, dlaczego inwestorzy zagraniczni wybierają Polskę jako miejsce lokowania swojej działalnooci, a także, jakie czynniki są dla nich ważne lub nieważne przy podejmowaniu takiej decyzji. Ponadto, przeprowadzona analiza statystyczna atrakcyjności inwestycyjnej wszystkich krajów Europy Środkowowschodniej na podstawie dostępnych danych makroekonomicznych pokazała, które kraje są najatrakcyjniejsze dla inwestorów zagranicznych, a które muszą jeszcze wiele zrobić, aby dorównać liderom. Polska gospodarka została przeanalizowana pod względem wielu aspektów. Autorka starała się pokazać jej mocne, ale również i słabe strony.

Dodaj do koszyka Atrakcyjność inwestycyjna Polski. Rozdział 4. Warunki i motywy podejmowania działalności przez inwestorów zagranicznych na polskim rynku

 

Osoby które kupowały "Atrakcyjność inwestycyjna Polski. Rozdział 4. Warunki i motywy podejmowania działalności przez inwestorów zagranicznych na polskim rynku", wybierały także:

  • Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post
  • PieniÄ…dze pÅ‚ynÄ… z duszy. Odzyskaj swoje wewnÄ™trzne bogactwo
  • Zarabiaj na nieruchomoÅ›ciach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie
  • B
  • Jak inwestowa

Dodaj do koszyka Atrakcyjność inwestycyjna Polski. Rozdział 4. Warunki i motywy podejmowania działalności przez inwestorów zagranicznych na polskim rynku

Spis treści

Dodaj do koszyka Atrakcyjność inwestycyjna Polski. Rozdział 4. Warunki i motywy podejmowania działalności przez inwestorów zagranicznych na polskim rynku

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.