Art branding - Onepress
ISBN: 978-8-3635-6675-3
stron: 232, okładka: miękka
Data wydania: 2016-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 37,34 zł (poprzednio: 48,49 zł)
Oszczędzasz: 23% (-11,15 zł)
Nigdy wczeÅ›niej sztuka nie stanowiÅ‚a tak istotnego elementu w budowaniu strategii tożsamoÅ›ci marki, nigdy też nie determinowaÅ‚a tak dalece jej wizerunku. Tendencja ta przejawia siÄ™, poczÄ…wszy od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, przez kompleksowe strategie komunikacyjne, aż po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, wÅ‚asnych muzeów i czasowych artystycznych przestrzeni.
NiekoÅ„czÄ…ca siÄ™ droga od idei do ideaÅ‚u – bÄ™dÄ…ca procesem tak charakterystycznym dla sztuki – może być także atrakcyjnym konceptem dla marki, która, chcÄ…c odpowiedzieć na potrzeby rynku, musi siÄ™ ciÄ…gle zmieniać.
Sztuka staÅ‚a siÄ™ efektywnym i perswazyjnym narzÄ™dziem wspierajÄ…cym komunikacjÄ™ produktu oraz tożsamość marki, pozwalajÄ…cym w unikalny sposób projektować jej doÅ›wiadczenie, aktualizować grupÄ™ docelowÄ… i pozycjonować jÄ….
Art branding to przeglÄ…d portfolio koncepcji, gdzie artysta staje siÄ™ markÄ…, a limitowana edycja jest figurÄ… retorycznÄ… w komunikacji. Jest również eskapadÄ… po korporacyjnych kolekcjach sztuki, muzeach i artystycznych galeriach marek. Zbiorem spostrzeżeÅ„ i przeanalizowanych refleksji o artystycznych programach, czasowych przestrzeniach w mieÅ›cie i najważniejszych artystycznych wydarzeniach, gdzie marki polerujÄ… swój wizerunek w artystycznym otoczeniu. To również ekspozycja strategii komunikacyjnych ze sztukÄ… w roli gÅ‚ównej lub przynajmniej charakterystycznej.
Marki, tak jak artyÅ›ci, posiadajÄ… wÅ‚asne warsztaty, w których prototypowane, konstruowane i wdrażane sÄ… coraz to nowe modele produktów. WypeÅ‚nione sÄ… hybrydowymi narzÄ™dziami o funkcjonalnoÅ›ci szwajcarskiego scyzoryka i precyzji lasera. Warsztat o proweniencji sterylnego laboratorium, artystycznej pracowni i biblioteki.
ParafrazujÄ…c reklamowy slogan: Art sells!, dzisiejszy Å›wiat sztuki, zarówno ten instytucjonalny, jak i komercyjny, jest jak Tour de France. WyÅ›cig trwa, widać liderów – to awangarda, za nimi peleton – ariergarda. Kto jest czysty, a kto na dopingu – okaże siÄ™ później. Na razie nikt siÄ™ tym nie przejmuje. Marki, szczególnie te luksusowe, inwestujÄ… w sztukÄ™, widzÄ…c w niej komunikacyjny potencjaÅ‚, dajÄ…cy szereg wartoÅ›ci formujÄ…cych i spajajÄ…cych ich wizerunek.
Art branding jest globalnym zjawiskiem, jednÄ… z ciekawszych tendencji we wspóÅ‚czesnej komunikacji, dajÄ…cych możliwość tworzenia pożądanych marek i wyjÄ…tkowych produktów.
Sztuka to wartoÅ›ci, doÅ›wiadczenie i emocje – pozwala wiÄ™c wizualizować czÄ™sto abstrakcyjne wartoÅ›ci marek.
Osoby które kupowały "Art branding", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)